Schopnosť prejaviť empatiu voči druhému človeku je veľmi dobrá vlastnosť. Je však dôležité správne ju uplatňovať. Ak sa po rozhovore s inou osobou cítite vyčerpaní, musíte zvážiť to, či vám táto osoba len zbytočne neberie vašu energiu.
V živote sa stretávame s rôznymi problémami. No taktiež sú tu aj naši príbuzní a priatelia, ktorých ochotne vypočujeme či už sa sťažujú na na niečo alebo niekoho. Na jednej strane je prirodzené, že ľudia chcú nejako zmierniť napätie, ktoré pociťujú. Na druhej strane – neustále počúvanie sťažností iných ľudí odoberá našu energiu.
Vplyv negatívneho človeka na náš život:
Niektorí ľudia hovoria o svojich problémoch, aby získali podporu a pomoc, zatiaľ čo iní hádžu svoje nešťastie na druhých. Preto sa musíte naučiť rozlišovať tieto dva tipy ľudí. Môže sa stať, že ľudia, ktorí patria do druhej kategórie vás začnú brať ako necitlivého egoistu, keď sa rozhodnete hrať s nimi ich hru. Budú sa snažiť vnucovať vám ich pocity. Musíte sa vyhnúť takémuto tipu ľudí.
Prečo nepočúvať sťažnosti:
Jednoducho preto, lebo ten, kto si neustále sťažuje, vo svojom živote nič nezmení. Je to síce jeho pohľad na svet, a ty osobu ochotne počúvať, ale ako jej pomôžeš? Nijak. Nepotrebuje pomoc, rada sa sťažuje, no rozhovor bez účelu nemá zmysel. Niekedy sa sťažuje podvedome, niekedy zámerne, aby odstránila pocit viny za svoje zlyhanie.
Najväčší negatívny vplyv na človeka majú jeho vlastné zlé myšlienky:
Nikdy nevyriešite problém, pokiaľ sa budete stále len sťažovať, pretože ich nechcete riešiť. Všetko, čo vaša duša je, že chce nájsť oslobodenie od zodpovednosti za svoj vlastný osud. To je nemožné.
Čo sa stane s nami, keď neustále počúvame sťažnosti:
Našu energiu míňame úplne zbytočne. Chceme pomôcť, ale riešenie problému nepríde len tak. Skúšame premýšľať znova a znova výsledkom čoho je iba totálne vyčerpanie.
Čo môžeme urobiť, aby sme sa nestali bútľavými vŕbami večne sťažujúcich sa
Udržujte bezpečnú vzdialenosť:
Na začiatku sa možno dotyčný urazí. No ak by všetci prestali počúvať jeho nekonečné táranie o márnosti bytia, musel by konečne vyriešiť svoje problémy namiesto toho, aby o nich len neustále hovoril.
Vysvetliť sťažujúcemu sa, že jediný, kto je zodpovedný za jeho problémy, je on sám. Dobre, možno ste si ho vypočuli. No nemíňajte zbytočne čas vysvetľovaním toho, že určite existuje vonkajší problém, ktorý spôsobil všetky jeho problémy a to nie on si sám sebe škodí.
Nepreukážte slabosť:
Sťažovatelia sú dobrými manipulátormi, preto im nikdy neukážte svoju slabosť a ochotu diskutovať s ním na jeho obľúbené témy, pri ktorých sa môže posťažovať.
Nastavte si hranice:
Požiadajte ho, aby rešpektoval vaše právo na osobný priestor a taktiež výber témy rozhovoru spočinie na vás. Narovinu povedzte, že nechcete celý čas diskutovať o „tragédiách a problémoch“.
Leave a Reply